Search This Blog

Sunday, October 24, 2010

kisah sEmalam

andai hari ini anda di lamun cinta,
apa yang anda harapkan,
andai hari ini anda bertemu cinta,
apa yang anda lakukan,

jika esok anda sakit,
siapa yang anda harapkan untuk menjenguk anda,
jika esok anda ada masalah,
siapa yang anda harap akan bantu anda,

jika lusa anda berjaya,
dengan siapa anda ingin kongsikan,
jika lusa anda gagal,
dengan siapa anda ingin kongsikan,

jika tulat anda terlanjur,
siapa anda akan persalahkan,
jika tulat anda menangis,
siapa yang haru di pertanggungjawabkan,

semua persoalan ini adalah sebahagian dari pengalaman hidup yang saya cuba kongsikan kepada anda semua. semua pengalaman ini saya kumpulkan dari semua sahabat2x baik saya dan saya dedikasi kannya ke dalam betuk puisi yang agak tunggang langgang gak la...almaklum la budak baru nk bergiat la katakan. k la. apa pun semoga korang dapat amek pengajaran dari apa yang saya cuba sampaikan..salam.

No comments:

Post a Comment